Bijzondere verhalen

Nieuws

Bijzondere verhalen

Hasna.png

Het verhaal van Hasna

Hasna werkt sinds 2 jaar bij Sportfondsenbad Delft en ontwikkelde zich in korte tijd. Ze haalde het C-diploma, lifeguard, EHBO en heeft de opleiding tot zwemonderwijzer afgerond.

Hasna werkt sinds 2 jaar bij Sportfondsenbad Delft, waarvan de laatste drie maanden als zwemonderwijzer. Hasna is Marokkaanse en woont sinds 2013 met haar dochter van 13 in Nederland. Die is supertrots op haar moeder.

Hasna, die eerder o.a. kapster was, heeft via de organisatie Cirkel Rond Projecten een werkervaringsplek gekregen in het Sportfondsenbad. Dat wilde ze heel graag: “Als kind heb ik in Marokko leren zwemmen van mijn vader. Ik hou echt van zwemmen. Sportfondsen en ik hebben eerst een kennismakingsperiode gehad, zodat we wederzijds konden kijken of we een verdere samenwerking zagen zitten.”

De match bleek een groot succes: “Ze is een goudhaantje,” zegt manager Nelly Veenstra. Hasna heeft vervolgens de cursussen lifeguard, EHBO en de opleiding zwemonderwijzer gedaan. “Ik moest zelf nog wel extra zwemlessen volgen, omdat de opleiding een C-diploma vereist. Met Sportfondsen als werkgever is dat natuurlijk zo geregeld. Ik heb zwemles voor volwassenen gevolgd, heb veel zelf geoefend en hulp gekregen van collega’s. Ik vond het heel leuk en heb de zwemtechniek goed onder de knie gekregen.”

Inmiddels werkt Hasna 30 uur per week, deels als toezichthouder en voor het andere deel als zwemonderwijzer. “Ik heb echt de kans gekregen om me te ontwikkelen. Ik ben supergemotiveerd om nog meer te leren. In de toekomst wil ik me verder bekwamen in groepslessen en baby- en peuterzwemmen. Het is maar goed dat ik zo leergierig ben, want als Marokkaanse moet ik daarvoor ook de Nederlandse kinderliedjes leren.”

U kunt deze inhoud niet zien vanwege de cookievoorkeuren.

Cookies op onze website

Deze website maakt gebruik van cookies om de nodige websitefuncties te bieden. Om de websitenavigatie en jouw online ervaring te verbeteren, websiteverkeer, gebruik en interactie te analyseren en om te helpen bij onze marketing- en advertentie-inspanningen.